Na webových stránkách můžeme najít ledacos, ať už to je užitečné, zábavné, usnadňující či pracovně důležité. Nejrazantnější pokrok pozorujeme v podrobněji rozebrané komunikaci a bankovnictví.
1. Komunikace
Bezkonkurenčně největší krok díky internetu udělaly komunikační schopnosti civilizace. Základním a dnes hojně vyhledávaným prvkem v tomto odvětví jsou sociální sítě. Na těchto stránkách spolu lidé (nebo také firmy) navzájem komunikují prostřednictvím veřejných profilů (sdílí své zážitky, výtvory, různé fotografie a diskutují na rozdílná témata). Existuje spoustu sociálních webů: Facebook (bezpochyby nejznámější a nejpoužívanější), Instagram, Twitter, Skype, ICQ, Google+, Snapchat a mnoho dalších. Zůstat v kontaktu s osobou z úplně jiného koutu zeměkoule už tedy není v 21. století vůbec žádný problém – . Můžete si s ním psát, verbálně komunikovat (dokonce i s obrazem) a posílat fotky i videa. To všechno ve většině případů naprosto jednoduše, navíc bezplatně.
2. Bankovnictví
Ano, tohle je moderní doba! Obsluhování svých finančních transakcí lze provádět on-line – snadno, rychle, přehledně. Drtivá většina bank má ve své nabídce internetové bankovnictví, které se stává stále oblíbenější. Uveďme si několik příkladů: SERVIS 24 (od České spořitelny), internetové bankovnictví ČSOB, MojeBanka (od Komerční banky) či SmartBanking (od UniCredit Bank). Tyto služby mají také své aplikace do chytrých telefonů, čímž se stává ovladatelnost veškerých vašich financí ještě pohodlnější. Otázkou samozřejmě zůstává, jak je tato varianta bezpečná, jelikož se na webech prohánějí hackeři, kteří se snaží klientské účty prolomit a získat nelegálně cizí peníze. Tohle je také ten nejzásadnější důvod hrající proti internetovému bankovnictví. Podle názorů mnoha odborníků tam určitá pravděpodobnost hrozí, ovšem zabezpečení bank je na tak vysoké úrovni, že je velmi malá.